Krisna Pijloo & Sebastian Swiedrych

Stichting Alhambra, ooit opgericht om jonge gitaristen een podium te bieden, voldoet met de presentatie van het gitaarduo Krisna Pijloo- Sebastian Swiedrich helemaal aan deze doelstelling. Het zijn twee jonge gitaartalenten die allebei nog studeren aan het Conservatorium Maastricht.

20 oktober 2024

Doopsgezinde kerk, Alkmaar
15:00 – 17:00 uur
Krisna Pijloo & Sebastian Swiedrych

Beleef de magie van Klassieke gitaar!

Krisna Pijloo (geboren 1996), die enkele jaren geleden nog te horen was bij Alhambra, kwam de liefde voor muziek al vroeg tot uiting. Voorafgaand aan het behalen van zijn bachelordiploma maakte hij deel uit van het het jong talent-programma van het Conservatorium van Amsterdam onder leiding van Lex Eisenhardt. Aan datzelfde conservatorium vervolgde Krisna Pijloo zijn opleiding bij Gabriel Bianco. Momenteel volgt hij de masteropleiding bij Carlo Marchione in Maastricht. Ondanks zijn jonge leeftijd speelde Krisna op vele podia, waaronder het Concertgebouw in Amsterdam.

Sebastian Swiedrych begon zijn opleiding in 2010 aan de Moscow State Music School in Moskou. In 2017 vervolgde hij zijn gitaaropleiding bij Arkadiy Reznik aan de Moscow State Art School. Sinds 2020 studeert Sebastian Swiedrych aan het Conservatorium Maastricht bij Carlo Marchione

Sebastian won prijzen op het Zagreb guitar fest 2019 (Silver diploma), the Moscow International competition “Tabula Rasa” 2019 (1e Prize), the International Competition Bratislava – Wien, 2019 (Gran Prix), the Moscow International Competition ‘Golden age of guitar’ 2019 (Gran Prix), the Grants of the major of Moscow 2019 (1e Prize), the Omis Guitar Fest 2019 (3e Prize), the Aalbor guitar festval 2023 (3e Prize).

Hij volgde masterclasses bij Carlo Marchione. Paolo Pegoraro, Rovshan Mamedkuliev, Roberto Aussel, Jose Maria Gallardo Del Rey, Thomas Muller-Pering, Judicael Perroy en Pedro Mateo Gonzale

play